Κύριο Μενού:
13ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΡΙΚΑΛΩΝ (ΡΙΖΑΡΙΟΥ)
19-
Επίσκεψη στο κάστρο « Φρούριο» των Τρικάλων
Μέρες όμορφες του Φθινοπώρου. Μια τέτοια μέρα διαλέξαμε να περιηγηθούμε στην πόλη μας το κάστρο των Τρικάλων ή αλλιώς το γνωστό μας Φρούριο.
Την Παρασκευή 19 Οκτωβρίου μαθητές από τις τάξεις Γ,Ε,ΣΤ γεμάτοι από όρεξη μαζί με τους δασκάλους μας ανηφορήσαμε κατά το Φρούριο. Πραγματοποιήθηκε ξενάγηση από τον φύλακα της αρχαιολογικής υπηρεσίας και τους δασκάλους στα τρία διαζώματα (ιστορία του, οχυρώματα, παραδόσεις για το φρούριο) καθώς και στο ρολόι ( εντοπίσαμε από ψηλά τα αξιοθέατα της πόλης, τους αρχαιολογικούς χώρους, τις πολλές εκκλησίες και την παλιά πόλη). Στη συνέχεια περπατήσαμε στο μονοπάτι γύρω από το φρούριο μελετώντας και τα εξωτερικά χαρακτηριστικά του.
Συγκεντρωθήκαμε στην Παναγία Φανερωμένη όπου οι αρχαιολόγοι της Eφορείας Αρχαιοτήτων Τρικάλων είχαν οργανώσει ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα με θέμα «Η πόλη αφηγείται τις μικρές της ιστορίες». Πρόκειται για μια διαδραστική περιήγηση σε μνημεία της πόλης με τη χρήση σύγχρονης τεχνολογίας, σε συνεργασία με το Αναπτυξιακό Κέντρο Θεσσαλίας (ΑΚΕΘ).
Η διαδραστική αυτή περιήγηση από την αρχαιότητα ως τη σύγχρονη εποχή, σχετίζεται με την υγεία και τους θεραπευτές. Τις ιστορίες αφηγήθηκαν τα ίδια τα μνημεία κι εμείς ανακαλύψαμε τη διαδρομή τους μέσα στον χώρο και τον χρόνο και ξεδίπλωσαν τις ιστορίες με τη χρήση σύγχρονης τεχνολογίας (GPS, QR codes, Augmented Reality, Ρομποτική).
Συγκεκριμένα, με τη βοήθεια του επιστημονικού προσωπικού της Εφορείας Αρχαιοτήτων και του ΑΚΕΘ, πορευτήκαμε από τον αρχαιολογικό χώρο της αρχαίας Τρίκκης («Ασκληπιείο»), σε μεταβυζαντινές εκκλησίες στο Βαρούσι, και συγκεκριμένα στους ναούς των Αγίων Αναργύρων και των Αγίου Ιωάννη του Ελεήμονα-
Μάλιστα, για πρώτη φορά πραγματοποιήθηκε εικονική περιήγηση στο χώρο της αρχαίας Τρίκκης, ενώ μέσα από το γνωστό σε όλους παιχνίδι «κυνήγι θησαυρού» συμμετείχαμε ενεργά με κέφι σε μία ευχάριστη διαδικασία μάθησης.
Ο στόχος της συγκεκριμένης περιήγησης ήταν, μέσα από μια ευχάριστη διαδρομή στα στενά δρομάκια, τα παιδιά να ανακαλύψουμε με την προσπάθεια και πρωτοβουλία μας ιστορικά στοιχεία του παρελθόντος, όπως αυτό αποτυπώνεται σε τοπόσημα, μνημεία και αρχαιολογικούς χώρους, στην παραδοσιακή συνοικία Βαρούσι αλλά και σε μεμονωμένα κτήρια-
Παράλληλα, τα παιδιά ενθαρρύνθηκαμε στη χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας σε συνδυασμό με τις γνώσεις που ήδη έχουν από την εκπαίδευση (π.χ. Γεωγραφία – χρήση χαρτών GPS) ενώ εξοικειώθηκαν με τις εφαρμογές στοιχείων σύγχρονης τεχνολογίας που είναι πρωτοποριακά (Ρομποτική, επαυξημένη πραγματικότητα), μαθαίνοντας πως αποτελούν εκτός από μέσα ψυχαγωγίας, χρήσιμα εργαλεία μάθησης και γνώσης.
Οι μαθητές των Γ,Ε,ΣΤ τάξεων