Illustrate a map of your country - 13ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΡΙΚΑΛΩΝ

Μετάβαση στο περιεχόμενο

Κύριο Μενού:

Illustrate a map of your country

ETWINNING 2022-2023

Για το σχ. έτος 2022-2023, το σχολείο μας είναι συνιδρυτής του προγράμματος eTwinning “Illustrate a map of your country" (Project ID: 130323) στο οποίο συμμετέχουν σχολεία από τη Λιθουανία, Γαλλία, Κροατία και Ισπανία.

Σκοπός του προγράμματος είναι, μέσω της χρήσης της αγγλικής γλώσσας και εργαλείων Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ), οι μαθητές/ήτριες να επικοινωνούν, να συνεργάζονται, να διεξάγουν έργα με συνομηλίκους τους από τις παραπάνω χώρες χρησιμοποιώντας το ασφαλές forum TwinSpace στην πλατφόρμα eTwinning. To TwinSpace θα λειτουργεί σαν βάση επικοινωνίας και έκθεσης των αποτελεσμάτων του έργου με την προϋπόθεση ότι δεν θίγονται προσωπικά δεδομένα των μαθητών/τριών και ότι ακολουθούνται ασφαλείς πρακτικές.

Συγκεκριμένα, οι μαθητές/ήτριες καλούνται με τη χρήση συνεργατικών εργαλείων να δημιουργήσουν χάρτες των χωρών τους που, εκτός από πληροφορίες για τις μεγαλύτερες και πιο σημαντικές πόλεις, θα παρέχουν πληροφορίες και για γεωφυσικά, πολιτιστικά και ίσως ιστορικά στοιχεία. Σε δεύτερη φάση, αφού οι μαθητές/ήτριες από τις διάφορες χώρες μοιραστούν και μελετήσουν τις δημιουργίες τους, αναμένεται να σχηματίσουν διακρατικές ομάδες με σκοπό τη δημιουργία ψηφιακών παιχνιδιών γνώσεων με βάση τις παρουσιάσεις των χαρτών τους, έτσι ώστε όχι μόνο να αξιολογήσουν οι ίδιοι/ες τις γνώσεις που απέκτησαν αλλά και να επιτύχουν τη διάχυση των πληροφοριών που συνέλεξαν στην ευρύτερη σχολική, και όχι μόνο, κοινότητα με έναν ευχάριστο και παιγνιώδη τρόπο.

Η υπεύθυνη εκπαιδευτικός ΠΕ06
Σοφία Παπαγούλα


Σχεδιασμός προγράμματος:

Τον μήνα Νοέμβριο οι εταίροι εποικοινωνούσαν συνεχώς για να αποφασίσουν τη διάρθρωση του προγράμματος.

Προτεινόμενο Σχέδιο


Δημοσκόπηση μεταξύ εταίρων

ΤΕΛΙΚΟ ΠΛΑΝΟ

SHORT DESCRIPTION
Five countries, Lithuania, Greece, France, Spain and Croatia will work together to illustrate their countries' maps with the use of ICT. Illustrated maps can be an excellent reflection of any place we live or know the best. It can tell a story and depict historical events or cultural elements; it can be made by using any technique that students like and of course strict rules of cartography do not apply here. The eTwinning project aims to have students from partner schools communicate, share their digital maps and collaborate in multinational teams to create digital geography trivia games based on the information obtained from the shared interactive maps.

LANGUAGE
English

No PUPILS: 60 - 90

AGE
10-13

SUBJECTS
Geography
Foreign Languages
History
Information Technology
Art


AIMS:
Our students are expected
1. to practise map reading as well as develop their spatial thinking.
2. to visualise their country/city map and interpret data.
3. to develop teamwork skills while deciding about the technique/tools for creating maps, perspectives and popular spots.
4. to promote cooperative work, reaching agreements on the distribution of tasks, responsibilities and timetables.
5. to boost their creativity
6. to build both digital skills and digital citizenship competencies.
7. to use the foreign language as a vehicle for communication with students from different countries for the exchange and elaboration of materials.

WORK PROCESS

A schedule will be established on the eTwinning platform to distribute tasks and set deadlines.
The building of TwinSpace pages will be carried out by the founders of the project.
The teachers will have their students register in TwinSpace and get them involved in the online discussion forum.
The teachers will group students of different nationalities for cooperative tasks so that the work teams are balanced.
There will also be a bimonthly meeting through video conference between students/teachers from different schools to report on the progress of the tasks assigned for the development of products and the final result of them.
The materials to be developed will be uploaded to the platform.
There will be a final evaluation of the project by both teachers and students.

EXPECTED RESULTS

Presentation of teachers, students and schools
Logo of the project: the students who want to participate will present a logo and there will be voting among the participants through the eTwinning platform.
Interactive maps created by partner schools.
Digital geography quiz games created by multinational groups of students
Evaluation questionnaires

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΕΣ ΕΥΧΕΣ

Εν όψει του εορτασμού των Χριστουγέννων τα συμμετέχοντα σχολεία αντάλλαξαν ευχές μέσα από ψηφιακές δημιουργίες.


ΕΛΛΑΔΑ

ΓΑΛΛΙΑ

ΙΣΠΑΝΙΑ

ΛΙΘΟΥΑΝΙΑ

ΚΡΟΑΤΙΑ




e-Safety

Δεκέμβρης - Ιανουάριος: Πριν ξεκινήσει η ενασχόληση με το πρόγραμμα, απαραίτητη είναι η εξοικείωση των μαθητών/-τριών με θέματα ασφάλειας στο διαδίκτυο, με τον κώδικα δεοντολογικής συμπαριφοράς στο διαδίκτυο, και με ζητήματα πνευματικής ιδιοκτησίας. Όλα αυτά έγιναν με ανάρτηση σχετικών πληροφοριών, εικόνων και βίντεο σε αντίστοιχη σελίδα στο
TwinSpace και με ανοιχτό διάλογο μεταξύ των μαθητών/-τριών στο forum.

e-Safety toolkits

 


Netiquette



Copyright


Όλων αυτών φυσικά προηγήθηκε η συναίνεση γονέων και κηδεμόνων για συμμετοχή των παιδιών στο πρόγραμμα.

Parental permission




Let's meet up!

Ιανουάριος - Φεβρουάριος: Καιρός να γνωριστούμε μεταξύ μας! Αυτό το πετύχαμε μέσα από διάφορες δραστηριότητες, όπως αποτυπώνονται παρακάτω:



  • Οι μαθητές΄/-τριες παρουσιάζουν τον εαυτό τους:


    Ελλάδα:
https://padlet.com/13psetwinning/let-s-introduce-ourselves-486u7kx9unbbqco

    Κροατία:           Ισπανία:

   
Γαλλία: Λιθουνία:


  • Παρουσίαση σχολείων:


     Ελλάδα: https://youtu.be/_J2Tlx3lTvE
                 
https://youtu.be/zsjnMALl5hM
   
   
Λιθουανία: https://youtu.be/ceZX6sJqOy8

     
Γαλλία: https://view.genial.ly/63e480cc236a940011368371/interactive-image-image-interactive

     Ισπανία: https://bit.ly/3NgQkA6

  
 Κροατία: https://bit.ly/3OYjLZ1
    

  • Δραστηριότητα γνωριμίας και διάδρασης μεταξύ των μαθητών/τριών στο forum:


     



Διαδικτυακή συνάντηση μεταξύ εκπαιδευτικών

23 Φεβρουαρίου: Αν και η επικοινωνία είναι συνεχής μέσω WhatsApp και email, χρειάστηκε να κάνουμε και διαδικτυακές συναντήσεις, όπως αυτή του Φεβρουαρίου, για ενημέρωση και σχεδιασμό των επόμενων δράσεων.

Online Meeting Agenda


 


Δημιουργία Logo

Μάρτιος: Οι μαθητές/-τριες από κάθε σχολείο σχεδίασαν από ένα logo, ψήφισαν τα 3 καλύτερα του σχολείου τους και μέσα από μία τελική διακρατική ψηφοφορία 15 logo αναδείχθηκε το νικητήριο.

Λιθουανία:
    

Ελλάδα: https://padlet.com/13psetwinning/our-logos-q1lf8oj869cr1c5

               


Κροατία: https://padlet.com/milkaskokandic135/our-logos-croatia-49sr8fp1fg090940

Ισπανία:
https://view.genial.ly/641366fdbdc2f10012d75c8a/presentation-presentacion-basica

Γαλλία:


και το ΝΙΚΗΤΗΡΙΟ
LOGO είναι της Lėja Tarvydaitė από τη Λιθουανία!!!


EASTER ACTIVITY

Απρίλιος: Για τις διακοπές του Πάσχα δημιουργήθηκε ένας ψηφιακός χάρτης όπου οι μαθητές/-ήτριες παρουσίασαν έθιμα της χώρας τους, φωτογραφίες ή ό,τι άλλο ήθελαν.

https://padlet.com/etwinning130323/happy-easter-ajh5hzhg48isuapd

Πληροφορίες για Χαρτογραφία και Δημιουργία Χαρτών

Απρίλιος-Μάιος:
Η χαρτογραφία είναι η τέχνη και η επιστήμη της δημιουργίας χαρτών και είναι ένα απαραίτητο εργαλείο για τους ανθρώπους για χιλιάδες χρόνια. Οι χάρτες δεν είναι μόνο εργαλεία πλοήγησης και προσανατολισμού, αλλά μας λένε επίσης ιστορίες για τον κόσμο μας, τη γεωγραφία, την ιστορία και τον πολιτισμό του.
Πριν, λοιπόν, οι μαθητές/-τριες καταπιαστούν με τη δημιουργία των διαδραστικών χαρτών της χώρας τους, παρακολούθησαν 3 βίντεο σχετικά με το νόημα και την ιστορία της χαρτογραφίας καθώς και με τις δεξιότητες ανάγνωσης και ερμηνείας χαρτών με τη χρήση υπομνήματος και συμβόλων.

https://youtu.be/6QzW4Hz1ELQ

https://youtu.be/8DJi4FaZeDs

https://youtu.be/UguAEdFxZvc

Διαδικτυακή Συνάντηση Μαθητών/-ριων Ελλάδας, Λιθουανίας, Κροατίας

Την Ημέρα της Ευρώπης (09/5), οι μαθητές/-τριες συναντήθηκαν διαδικτυακά και παίξανε ένα παιχνίδι που βασιζόταν στα τρία παραπάνω βίντεο. Για λεπτομέρειες/φωτογραφίες πατήστε παρακάτω.


Online Meeting

Δοκιμάστε κι εσείς τις γνώσεις σας με το παιχνίδι που φτιάξαμε:

https://www.baamboozle.com/game/1580008

Δημιουργία Διαδραστικών Χαρτών

Μάιος: Για έναν περίπου μήνα οι μαθητές/-τριες εργάστηκαν συνεργατικά στο σχολείο και από το σπίτι τους για τη δημιουργία του διαδραστικού χάρτη της Ελλάδας. Τα παιδιά, χωρισμένα σε ομάδες, επέλεξαν τις περιοχές για τις οποίες ήθελαν να βρουν πληροφορίες και φωτογραφικό υλικό, και συγκέντρωααν το υλικό τους σε συνεργατικά έγγραφα (
Googe Docs). 'Ολο το υλικό μεταφέρθηκε στο ψηφιακό εργαλείο Genial.ly όπου προστέθηκαν και τα αντίστοιχα διαδραστικά σύμβολα που συνήθως έχουν οι χάρτες.
Απολαύστε τη δημιουργία μας εδώ:  

https://view.genial.ly/63bc3845bb0e2f00117436be/interactive-image-interactive-map-of-greece

Και παρακάτω είναι οι δημιουργίες των εταίρων μας:

Γαλλία:
https://view.genial.ly/6436b262c12cf50013495f4b/interactive-image-image-interactive

Ισπανία: https://view.genial.ly/64590092695d35001c01c7c7/interactive-content-presentation-spain

Κροατία:
https://www.thinglink.com/scene/1715343415731814886

Λιθουανία:
https://view.genial.ly/647dfc85d8ee0c0019743e1f/interactive-image-radviliskis-map


Δείτε και μερικές φωτογραφίες εν ώρα εργασίας:

     

    

Δημιουργία Διαδραστικών Παιχνιδιών Γνώσεων

Ιούνιος: Αφού περιηγηθήκαμε σε όλους τους χάρτες, τον δικό μας και των εταίρων, σε συνεργατικά έγγραφα Google Docs εργαστήκαμε σε διακρατικές ομάδες σύγχρονα και ασύγχρονα, ώστε να καταλήξουμε σε ερωτήσεις γνώσεων με βάση τις πληροφορίες που αποκτήσαμε μέσα από τους διαδραστικούς χάρτες. Τα συνεργατικά έγγραφα ήταν 4 (και οι ομάδες 4) ανάλογα με το είδος των ερωτήσεων και εν συνεχεία των παιχνιδιών γνώσεων: παιχνίδι αντιστοίχισης (Quizlet), αλήθεια ή ψέμα (WordWall), κατηγοριοποίησης (LearningApps), quiz γνώσεων (Baamboozle). Τα παιχνίδια δημιουργήθηκαν με κοινό λογαριασμό και ο υπέυθυνος/οι υπεύθυνοι κάθε ομάδας ανέλαβαν τη δημιουργία τους. Δείτε τα παιχνίδια παρακάτω:

Match-up activity


Geography True or False Challenge

Country Facts Categorization Challenge

Geography Baamboozle Game


Δείτε και φωτογραφίες από τη συνεργασία μας και τις online συναντήσεις μας με Κροατία, Ισπανία και Λιθουανία:

Δημιουργία Multilingual Dictionary

Ιούνιος: Η τελευταία δραστηριότητά μας ήταν η δημιουργία ενός πολυγλωσσικού λεξικού που περιλαμβάνει τη μετάφραση διάφορων γεωγραφικών όρων στη γλώσσα της κάθε συμμετέχουσας χώρας. 'Ηταν πράγματι ενδιαφέρον το πόσο διαφορετικές είναι οι γλώσσες μας! Και φυσικά διαπιστώσαμε αυτό που ήδη είχαμε μάθει, ότι δηλαδή οι λέξεις "γεωγραφία" και "χαρτογραφία" έχουν ελληνική ρίζα.

OUR MULTILINGUAL DICTIONARY


Δημιουργία Συνεργατικού Ψηφιακού Βιβλίου με τους Χάρτες και τα Παιχνίδια

Ως τελικό προϊόν δημιουργήσαμε ένα συνεργατικό ψηφιακό βιβλίο με όλα τα έργα που δημιούργησαν οι μαθητές/-ήτριες (διαδραστικοί χάρτες και παιχνίδια). Μπορείτε να το απολαύσετε παρακάτω:


Ερωτηματολόγια Αποτίμησης Έργου

Για την αποτίμηση του έργου δημιουργήθηκαν από τους εταίρους δύο ερωτηματολόγια, ένα που απευθύνεται στους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς και ένα για τους μαθητές/-τριες. Στόχος των ερωτηατολογίων είναι η αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας του έργου στην επίτευξη των στόχων του, η αξιολόγηση της επίδρασης του έργου στη μάθηση και συμμετοχή των μαθητών, καθώς και η συλλογή ανατροφοδότησης για τα στοιχεία της συνεργασίας και το βαθμό ικανοποίησης και απόλαυσης που ένιωσαν εκπαιδευτικοί και μαθητές.
STUDENTS' EVALUATION QUESTIONNAIRE

TEACHERS' EVALUATION QUESTIONNAIRE


 


       



ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ & ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΙΣΤΗΡΙΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ

Η τελευταία μας συνάντηση ήταν πολύ συγκινητική. Αφού συζητήσαμε για τις τελευταίες εκκρεμότητες, μοιραστήκαμε τις εντυπώσεις μας από το πρόγραμμα, συμφωνήσαμε στο ότι είχαμε μία υπέροχη σσυνεργασία και υποσχεθήκαμε ότι θα ξανασυναντηθούμε σε άλλα
eTwinning ταξίδια!

    



Για αποχαιρετιστήριο δημιουργήσαμε έναν πίνακα
Jamboard όπου γράψαμε κι εμείς και οι μαθητές μας τις σκέψεις, τις εντυπώσεις μας από το έργο καθώς και αποχαιρετηστήρια μηνύματα.

Μπορείτε να το δειτε
ΕΔΩ.

ΕΛΠΙΖΟΥΜΕ ΝΑ ΑΠΟΛΑΥΣΑΤΕ ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΜΑΣ ΟΣΟ ΚΙ ΕΜΕΙΣ!


ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΛΙΚΟ ΜΑΣ ΒΙΝΤΕΟ ΕΔΩ.







 
Επιστροφή στο περιεχόμενο | Επιστροφή στο κύριο μενού